Borgeby Fältdagar 2017

För första gången deltar Lemminkäinen i lantbruksmässan Borgeby Fältdagar. På plats är våra medarbetare från regionkontoret i Skåne för att träffa aktörer inom lantbruk och där vi berättar mer om vårt erbjudande inom Beläggning och Ballastverksamheten.

Den 28-29 juni äger Borgeby Fältdagar rum i Bjärred utanför Lund i Skåne. Mässan som har funnits sedan 1999 startade med syftet att skapa en mötesplats för alla inom lantbrukssektorn. Varje år möts över 400 svenska och internationella utställare och över 20 000 besökare under två dagar. Huvudarrangör av Borgeby Fältdagar är HIR Skåne AB.

-        Att Lemminkäinen deltar är en bra möjlighet för oss att skapa relationer och visa hur vi kan hjälpa aktörer inom lantbruk att skräddarsy lösningar efter behov inom asfalt- och beläggningsarbete. Och med tanke på framgången inom lantbrukssektorn i Danmark ser vi möjligheter att även nå framgång på den svenska lantbruksmarknaden, framförallt i de södra regionerna, säger Richard West, regionchef för affärsområdet Beläggning och Ballast i Skåneregionen.

Lemminkäinen är experter på asfalt- och beläggningsarbete med lång erfarenhet inom området vilket gör Borgeby Fältdagar en relevant arena att synas på i och med lantbrukssektorns tillväxt och behov inom beläggningsarbete.

-        Det finns många potentiella kunder inom lantbrukssektorn och det är viktigt att nå ut till dessa. Lemminkäinen är verksamma över hela Sverige och vi ser det som en viktig del av vår marknadsföring till framtida samarbeten att vara på plats under dessa dagar, säger Heikki Vuorenmaa, Sverigechef över Beläggning och Ballast.

Borgeby Fältdagar

Bild: Heikki Vuorenmaa, Sverigechef för Beläggning och Ballastverksamheten med Richard West, Regionchef Beläggning och Ballast för Skåneregionen.